Автор:  Стася Лутова, дизайнерка в Grape

Сronvest identity challenge

Мені соромно просити гроші, але трапляється, що це потрібно робити. Соромно показувати свої роботи людям, соромно погано робити свою роботу.
Кронвест – це сервіс, який рятує від сорому, принаймні пов‘язаному з грошима. До такої ідеї прийшли креатори агентства Grape. Та для мене цей проєкт став місцем супротиву та досліджень.

  • Знайомство з проєктом

    Найчастіше дизайнерам проєкт передає внутрішня команда креаторів на чолі з креативним директором (КД). Тож робота над айдентикою – не перший етап роботи над брендом. Доводиться довіряти результатам досліджень стратега та чуттю КД.
    «Каштан 2000» (таке ім'я носив Cronvest) видався мені сміливим, але боязким брендом: хоче змін, але боїться втратити вже набуте.

Розробка айдентики для автоломбарду може стати цікавим завданням – тепер я це знаю. Проте спочатку було ніяково від самої діяльності компанії: «Це ті самі дядьки, що приходять, лупцюють та відбираюсь майно у нерозумних людей?»
Потрібно було провести мінірозслідування, бо я не розуміла, чому люди, яких я поважаю на роботі, вирішили допомогти такому бізнесу. Через сторіс я знайшла людину, котра мала досвід з кредитами та знала іншу людину, яка користувалася послугами Каштану. Вона звісно вмовляла мене піти у банк, але сказала що це законний бізнес і силою в ньому виступає законодавство України. Пізніше мені розповіли, що ця компанія – посередник між інвестором та позичальником. Звідси я й почала розробку візуальної ідеї бренда. А нове ім’я «Cronvest» підтримало напрямок моїх думок:
crcredit
on — money
vest — invest

Перша ідея: сторони або міст

«Cronvest об’єднує реальності, а об’єднання породжує розвиток.»
Тобто, ми маємо дві сторони: інвестори та позичальники. А між ними платформа, що підтримує рух грошей. Така взаємодія сприяє спільному розвитку.
Щоб сторони могли добре взаємодіяти, потрібно орієнтуватися на людей бізнесу, а не на тих, хто у відчаї. Тому комунікація повинна мати солідний вигляд, і команда клієнта не втомлювалася повторювати це нам.

Мені дуже хотілося чітко передати образ руху та співпраці сторін. Тож концепти потрібно було «висушувати» — робити більш зрозумілими, але і більш сучасними, щоб айдентика служила ще мінімум десять років. І потрібне рішення знайшлося — вихід в умовне 3D.
Тут сторона, яка переходить в іншу, та разом з наступною утворює криву росту. Намалювати таку конфігурацію графічних об’єктів у блокноті було просто, а от цифрову версію довелося покрутити. Можливо є більш простий спосіб зробити таку роботу, але мені сподобалось вирішувати завдання вручну. Так з’явився оригінальний логотип сучасного сервісу позики.

Зазвичай, разом з основним логотипом створюють і скорочений варіант. Але можна загратися і створити новий логотип. Так сталося зі мною. Логотип середнього розміру мені сподобався візуально. Він брутальний та дивний, ні на що не схожий. Він став справжнім відкриттям, але не відповідав потребам клієнта. Такий логотип не давав зрозуміти / розпізнати назву компанії, до того ж він не дуже добре виглядав у зменшеному вигляді. Хоч мені було жаль, я видалила його з проєкту.

  • Така ж доля спіткала інший концепт, адже з нього погано зчитувалася назва компанії. Ми вже встигли в нього повірити, але перед самою презентацією ідею довелося вбити.
    Рішення вбити цікавий концепт – сумна частина роботи дизайнера. Але я знайшла спосіб такі ідеї публічно архівувати: створила в своєму інстаграмі рубрику «Архів Безкорисних Робiт» :)

Коли ти працюєш у потоці, натхнений і заряджений, важливо не перервати процес і сконцентруватися на експерименті, вимкнути внутрішнього критика. А коли експериментальний процес завершено, важливо повернути критика до керма та відрізати від проєкту все зайве, висушити його. Так робота стає міцнішою та більш цілісною. А потім легше встановити правила використання стилю, а команді бренда – дотримуватись цих правил.

  • Плюси:

      — лаконічне візуальне вираження сутності бренда;
      — сучасний сильний вигляд;
      — динамічна енергійна графіка;
      — сам логотип і його ідея дає можливість цікаво розгорнути стиль у візуальній комунікації;
      — виділяється серед конкурентів;
      — відповідає вподобанням ідеального позичальника (машини, спорт).

  • Мінуси:

      — логотип графічно розбалансований (Мені здається, що така недовершеність приваблює увагу більше, ніж довершені рішення, але це рідко розуміє клієнт. Захищаючи ідею ми не акцентували на цьому увагу, і сам клієнт це не прокоментував. Але ризик був);
      — надто сучасний та сміливий дизайн: є вірогідність не виправдати сподівань користувача;
      — є ризик привернути увагу надто молодої ЦА.

Команді Кронвесту сподобалась енергія концепту. Їх вразила думка, що їх бренд може виглядати так амбіційно та сміливо. Цей настрій вони взяли собі на озброєння. Але обрали наступний, більш безпечний варіант.

Друга ідея

«Кронвест – це рішення проблеми, до якого твоя дорога неодмінно приведе тебе».
Ми досліджували аудиторію бренда і з’ясували цікавий інсайт. До компанії звертаються люди, яким швидко та без усілякої тяганини потрібні гроші, щоб не зупиняти свої справи та завжди бути в русі. А «Каштан 2000» вирішує усі фінансові завдання без зайвих питань.

Cronvest – це вирішення проблем, знак рівності («=»).
Cronvest – це постійний рух справ, бізнесу.

Тож я взяла ці твердження за основу, і вони знайшли графічне вираження в образі розмітки швидкісного шосе. Також смуги асоціюються з головною послугою компанії – наданням позик під заставу авто.

Цей концепт спеціально було створено простим, але в нього вдалося ввести цікавий прийом.
Смуги знаку – динамічні та рухливі. Вони можуть змінювати довжину залежно від формату та носія, але завжди повинні починатися від краю формату.
Палітра Cronvest – це кольори дороги, асфальту та дорожньої розмітки, що вказує напрям руху.
Ідея руху, шляху до вирішення проблем сподобалася команді клієнта, тож саме цей концепт обрав Cronvest.

Схожі статті

БлогБлог